Úvod
Vítam Vás na svém webu. Chci Vám ukázat, jak se naplňuje můj sen. Můj sen o létání. Sen o stavbě simulátoru BOEINGU 737 .
Ani nevím, jak to začalo a já začal stavět tento simulátor Boeingu 737-800.
Se svými kamarády a svým synem jsme rádi létali na virtuální síti Ivao, kde jsme se „naučili“ základy teoretické i praktické pilotáže malých i větších letadel.Byla to spíše zábava, která přešla v intenzivnější studium a poznávání tohoto krásného odvětví lidského snažení odpoutat se od naší země.
Řekli jsme si, že postavíme simulátor letadla, zbývalo rozhodnout o jaké letadlo půjde. Kluci navrhovali něco malého, Cesnu, Zlin 142 a bylo to pochopitelné, neměli jsme žádné zkušenosti se stavbou simulátoru. Ja byl rezolutně proti a navrhnul jsem či jen konstatoval......... bude to Boeing 737.! Naše oblíbené letadlo se kterým jsme rádi létali. Tím neříkam že jsme s ním uměli letat.
Takže bylo rozhodnuto a už jen zbývalo tento sen realizovat..... hned od počátku bylo jasné že jsme si vzali opravdu velké sousto....
Začátek stavby....
2011.... počátek , hledání všech možných výkresů a planů s rozměry a vším co potřebujete když vlastně nevíte jak je to velké a jak to vlastně všechno funguje. Byla to celkem dlouhá doba než se začalo s opravdovou stavbou.
Byla to náhoda ale jeden nadšenec z čech prodával zrovna MIP na Boeing 737. Po zhlédnutí inzerátu neuběhlo ani pár hodin a už jsem jel směr Praha s dodávkou a pár penězy. Zpět jsem si vezl poklad k nezaplacení prvni MIP se zabudovanými monitory a spoustou originalní dokumentace a dalších věcí....
A tak to vše začalo...nyní máte možnost sledovat co se nám zatím povedlo...
2011... první krůčky a seznamování se se se všemi systémy v letadle a tím i nápady co se bude stavět. Software Project Majenta který ovládá náš první MIP je na první pohled složitý a těžko se v něm orientujeme. Ale dají se se třemi velkými monitory "simulovat" první naše lety. Je to fajné.....
2012...
asi mylník v naší výstavbě simulátoru. Potkal jsem náhodou na netu , kdy jsem si od něj koupil radio panely na pedestal Angličana žijícího v Holandsku Jima...
Je to človek, pro kterého není nic problém, ať něco vyrobit , zapojit, nakreslit výkres, vysvětlit... génius. Človek musí mít v životě i štěstí aby se s takovým človekem potkal a já ho měl. Děkuju za to.
Byl to velký impuls pro všechny z týmu, kdy jsme stáli dlouho na jednom místě.
S Jimem jsme začali věci dělat jinak, vše muselo být děláno na 100 procent a když to nebylo dobré, tak opravit či znova. Vše nabralo mnohem profesionálnější směr. Doteď to byla zábava, od teď se naše práce mnohem zlepšila a díky zpětné kontrole jsme byli snad lepši než jsme čekali....
2013 - 2015 ...simulator se několikrát stěhoval ..... celá konstrukce shellu a další věci byly převezeny na sever od Ostravy do místa kde pracuji. tady spolu se spoustou šikovných lidí shell sestavuji na nově upravenou podlahu. Kdyz je konečně skořápka cockpitu hotová, vyrábíme sidewally a sedadla, začínáme dělat dual řízení a pedály, tiller, prostě skoro všechny mechanické věci v cockpitu. Moc mi pomohli kamarádi bez nich by to nešlo. Nakonec je cockpit zase rozložen a celý převezen zpět do Ostravky. Musím vzpomenout i na mého taťku, který mi také moc pomohl a na jeho zahradě bylo vyrobeno nespočet dřevěných částí cockpitu. Bohužel letos na podzim (2015) umřel.
2014....důležitým krokem minulého roku byl přechod z hlavnho softwaru který řídí celý cockpit....
z Project Magenta na neuvěřitelně pro uživatele (mě) přijemný program PROSIM 737... opravdu perfektní program
2015.... výstavba stále pokračuje, trochu nás zabrzdil můj odjezd do Německa kde nyní pracuji.... ale i tak postupujeme dále a dopředu. . Jezdím do Holandska za Jimem a snažím se mu pomáhat jak to jen jde. Nyní pracuje na Overheadu .... mozku a asi nejnáročnější části celého simulátoru.
2016... dokončujeme oba dva Overhead panely, pracujeme na novém MIP panelu
V této chvíli je vybudováno...
Ground floor - podlaha
Shell – konstrukce skořápky celého cockpitu
Rudder pedals – pedály pro ovládání směrového kormidla
Řízení – dual propojené řízení pro oba piloty
Sidewalls - Boční stěny cockpitu
Tiller – zařízení pro ovládání příďového podvozku na zemi
MIP který se bude dělat skoro celý znovu
Old Throttle quadrant – starý panel ovládání tahu motorů... také plánujeme výstavbu zcela nového Throttle panelu..bude již plně motorizovaný
Řízení i pedály jsou opatření potenciometry je možno s tímto simulátorem již létat. Je však stále nutné při letání používat myš....a to ješte dlouho