Controls
ROLL..... náklon, ovládá se otáčením beranů
mechanismus řeťezový, pomocí ozubených kol a řeťězu se přenese pohyb beranu z jedné strany na stranu druhou. Důležitou součástí je napínání pomocí šroubovic. Vše je schováno ve sloupku řízení a v koleně před Berany. Uvnitř sloupku vede i kabeláž z všech ovládacích prvků na beranech.Jednoduché zařízení ovládané dvěmi silnými pružinami vrací celý mechanismus do základní polohy...středové...Potenciometr je umístěný ...
PITCH....klesání nebo stouoání, ovládá se přitáhnutám či odtlačením sloupku řízení.......... celá kovová otočná konstrukce ve tvaru podkovy (otáčí se na dvou domečkových ložiscích umístěných na straných ocelové základní konstrukce ve tvaru kvádru) je nahoře opatřena pouzdry pro uchycení silonových pouzder ve kterých je potí osa s berany. Mechanismus je centrován pomocí dvou teleskopů a jednoducheho mechanismu s pružinou.
Řízení je opatřeno dvěma potenciometry a pomocí Leo Bodnar interface card je nastavitelné přes FSUIPC a Prosim 737. Tato spodní mechanická část je schována v podlaze a proto není vidět.
Horní viditelná část řízení je opatřená dvěma sloupky řízení s dvěmi berany. Tyto berany (Yokes) jsou ručně vyrobené ze dvou částí překližky. Dělal jsem je já a pomáhal mi s nimi můj syn.
YAW.... otočení kolem své osy, ovládá se pomocí Rudder pedals tj. pedály na ovládání směrového kormidla ......
Nohy od pedálů jsou originál od Boeingu koupené na E-Bayi , šlapky a celá zbylá konstrukce je vyrobená ručně. Pomohl mi s ní Fredy Schnaubelt starší, který má vinikající cit na práci všeho druhu.
Mechanismus funguje na jednoduchém principu jedné silné pružiny a snímá ho jeden potenciometr.
Braking – mechanismus brždění, kdy každá šlapka reaguje nezávisle a funguje pomocí plynových tlumičů a potenciometrů.
Tiller – ovládání příďového podvozku....
jednoduchý mechanismus ovládaný dvěmi plynovými tlumiči je schován za sidewallem. Viditelnou ovládací část jsem vyrobil ze dřeva.
Řízení jsem vyrobil spolu s Manfred Schnaubelt st. Inspiroval jsem se projektem co jsem našel na netu. Základní konstrukce je z ocelových tyčí, svařená do tvaru kvádru, velikostí odpovídá otvoru v mé podlaze a později zde bude umístěna. Pohyblivá část řízení je uchycená na dvou domečkových ložiscích.